Tuesday 21 May 2013

Cuti Semester

Assalamualaikum

hai! lama aku menghilangkan diri. pergi menenangkan hati yang kusut. wahh! kusut kemain engkau kan, . padahal takdak kusut mana pon . saja bagi sedikit unsur emosi .

sebelum ni sibuk dengan PRU 13, then final exam. Semua tu dah habis. nak sembang politik, tapi aku ni kan kalau bab politik suka emosi tak tentu pasal. politik ni menaikkan darah orang. tak memasal lak aku maki hamun orang sebab fahaman politik yang berbeza nih. hehehh

takyah kot aku jawab kemana aku pergi selama tidak berupdate ni. yelah , nak jawab apahal. takdak pon orang tanya, dak anis mana p? lama tak update belog ? sedih I ols tau. tapi takpelah, belog tak famous kan. mana lah orang nak tanya. kerek sehh kalau tanya pon. kalau banyak orang tanya mestilah aku riak sikit. orang tanya kot ? nampak sangat dia slalu stalk blog i. ish apa aku ni!

kalau you ols nak tau, aku ada jugak dapat komen yang mengatakan, "ehhh awak ni lawak tau tak", "saya suka entri awak" kehkehkeh malu la sayaaaaa. aku pon taktau bila masa pulak aku buat cerita lawak dalam entri aku tu. kalau ada pon lawak ke ? lawak sangat eh ? hahaha maceh la. bila orang cakap aku ni lawak, maknanya dia happy dengan aku. bila orang happy, automatically kita pon happy. yippppiiii!

aku memang lawak pon, aku suka buat lawak bodo. kalau sehari tak buat lawak bodo boleh sengal2 badan. takpon boleh kena darah tinggi hahaha. kadang2 bukan semua orang boleh terima lawak bodo yang kita buat. nak buat lawak bodo pon kena beragak jugak. takkan orang tengah serius aku buat lawak bodo. memang melekat la penampaq sedaih kan? selain suka loyar buruk, aku ni kalau orang yang aku tak kenal bukak cerita, aku boleh plak masuk sekali sembang kencang. ilex2 je aku ni kan muka tembok wakakakaka

oklah oklah. cuti semester kan. . sebulan jahhhh. lain la dak2 lain 4 bulan. ohh UniKL tidak adil. mengapakah student degree hanya diberi cuti sebulan ? gwa sebenaqnya jeles dak lain cuti sampai 4 bulan. gila ah 4 bulan cuti! hurm nak buat guane yedak. . dah cuti depa bagi sebulan, cuti je lah kan. kalau unikl tu bapak aku nye memang suka hati aku lah nak cuti namblastahun pon wkwkwkwk yang bodonye aku jugak, bukan orang lain

selamat bercuti semester ya adik2! kawan2! (walaupun dalam hati terselit secebis rasa cemburu! cis)

cuti sem ni aku tak p memana pon. dok rumah, pagi2 bangun cuci baju kotoq, malam tgk tv, siang tgk tv. heaven! nak makan mak masak. mak tak masak g beli kat kedai. masak ? aku masak tak sedap (padahal malas)

sedar atau tidak, bagi yang follow perkembangan blog ni (ada plak nak follow hidup aku yg tak tentu arah ni kan!) aku sudah menjadi pelajar tahun kedua ijazah pertama. wahh! anis you did well (kononnya) . bermacam2 dugaan hidup di perantauan (kl je pon), peritnya hidup sebagai pelajar. dalam perit tu banyak jugak kenangan dan pengalaman manis yang tercipta (eceh!)

matlamat hidup aku letakkan pada paras normal. bukan tak mau letak paras tertinggi. kadang2 aku ni kan bangang sikit, sat macam tu sat macam ni. biasalah. . manusia.

perkara yang tak penting aku letak tepi. letak tepi dulu bukan letak tepi dan terus takyah pikir. yeah! dahulukan yang mana penting. yang tak penting ni boleh pikir lepas ni. hidup ni kan kena ada perancangan. mana boleh ang main redah je. Padahal aku pon kadang2 redah jugak. at the end jadi macam harem. kelam kabut nak handle. heheheh manusia, .

sekarang ni aku malas dah nak semakkan palahotak aku dengan benda remeh. macam, aku kecik hati dengan orang sampai tak lalu makan, orang kecik hati dengan aku sebab aku ni kasar macam jantan, orang mals nak sembang dengan aku sebab aku cakap taktau berenti, orang macam tu, aku macam ni. argh! aku malas!

ok kawan2, nikmatilah cuti anda sebaik-baiknya. buat benda yang bermanfaat.

insyaallah akan ada entri seterusnya lepas ni.

ohh kalau entri kali ni macam biadap, mintak maap banyak. bak kata pepatah, kami orang alor setaq memang loqlaq pon! hahaha memandai aku buat pepatah sendiri.

p/s; page kat facebook "Kami budak Kedah memang kasaq, hang kalut kat mana ?'' "Hang buat leklok sikit, aku hawin kot tingkat baru tau"

walaupun kasaq janganlah ambik hati, kita gughau2 je lah. wek wekk byee

No comments:

Post a Comment