Monday 13 February 2012

CONFESSION BERANI MATI

Assalamualaikum.

tajuk macam gempak siap dengan huruf besaq, agaknya si adell repsy nak perli readers belog dia yang dia sangka rabun macam dia jugakk kot . 

okay, aku menulis belog based on apa yang ada di sekeliling dan apa yang aku rasa palahotak aku nak tulih . 
entri kali ni 100% pasal C-I-N-T-A . aku nak mencemar daulat belog aku sebagai belog yang kononnya bukan belog cinta . pebarangggg. .

sejujurnya-jujurnya, tulus ikhlas dari hati aku takda boyfriend . i mean teman lelaki . tak tau aa kot ada syaitan apa dekat aku sampai takda boyfriend nih haa . selalunya, bila masuk bab ni aku malas je nak pikiaq . yelaa kan, jodoh tuh rahsia Allah . aku ni sapa je nak cakap pasal jodoh . hidup aku Allah yang tentukan . 

tapi orang kata, kalau kita tak berusaha nak cari jodoh tak mungkin jodoh tuh nak mai dekat kita .
kalau tak usaha memang takkan dapat . masalahnya, camana aku nak usaha ?
hai, nak number tepon ? i suka dekat you . macam ni ke usaha tuh ? huhhhh tak sanggup tak sangguppppp !

bukannya aku memilih jodoh sampai tahap keterlaluan . takda la. . aku kena paham . letakkan diri aku dalam level sendiri . takkan aku nak harapkan jodoh se-hot David Archuleta kalau aku ni budak kampung biasa-biasa je tuh . memang mustahil sangat la kan . tak beragak langsung . sedarrr lah diriiiii !
bukannya takdak langsung yang luah perasaan, tapi aku dah anggap dia tak lebih dari kawan . hati kalau tak berkenan. . takbulehh kata apa dah .

tapi untuk kesempurnaan, aku just harapkan jodoh aku yang terbaik . tak kesah la siapa dia sebelum ni, cukup la boleh jadi seorang lelaki yang baik, yang boleh jaga aku, yang boleh terima buruk baik kat aku ni .
yang sayangkan aku hari ni, bukan aku yang lepas . yang penting beliaw mestilah seorang kaki wayang tegar hahahaha !

macam orang lain, aku dah bosan hidup bujang . even orang cakap single makes you hot tapi aku tak rasa pon macam tuh . sebab Allah dah janji setiap makhluk dia cipta berpasang-pasangan . so, takkan aku nak membujang sampai ke tua ? no way !

ee adell repsy ni geli-geli je buat ayat macam ni . tak payah tipu la kalau you all suka hidup sorang-sorang .

everyone need someone yang boleh jadi peneman dia . tak semua kawan boleh dengaq apa yang kita nak sampaikan . kawan pon macam lah takdak keja lain nak dengaq masalah kita ja hari2 . mampuih la camtu. .
aku nak boyfriend yang boleh jadi pendengar yang baik . even dia tak boleh nak settel masalah kita, at least kita dah luah sikit kan . kira kurang lah jugak dari berasap dalam hati ni :')

for you guys yang tengah flirt around, yang tengah ber-couple, yang nak start your first step, yang dah siap berangan nak kawen, yang tengah angau, yang tengah meroyan macam aku ni hahaha .
good luck ! 

selalu hari-hari lain aku cool ja malaih nak cerita sangat soal hati dan perasaan ni. . tapi hari ni aku tergerak hati la nak confess . dah sampai seru kot. . ngorat la saya !

jangan lupa doa lepas semayang .

bubui ~





No comments:

Post a Comment