Saturday 26 May 2012

Positif :)

Kata hati merayu aku pergi meninggalkan dirimu tapi ku tak berdaya, mengapa kasih , sangggup ku hadapi . .
setelah aku korban segala-galanya sangggupku harungi hidup bersama dirimu, meninggalkan semua yang aku cintai . . 

wah wahhh gitu lah tajuk lagu Erema - Pelita Di Bawah Purnama . haaa tuh baru Erema satgi takot keluaq Data - Mengulit Kenangan baru tau cering . hahaha . Tuh antara lagu yang aku suka melalak kalau sedih ka ada masalah apa ka . hihi jiwangnye sayee ! 
apa ni tak rock la layan jiwang , cehh . Bukan selalu pon . hari lain guwa layan Avenged Sevenfold , Paramore , Greenday . dulu guwa minat indie . sapa yang berani kutuk indie memang guwa rasa nak menangis sambil bertempik lah mempertahankan apa yang guwa minat . tuh blom lagi orang kutuk JB , habis semua orang nak maki . konon fanatik la, tapi sejak band indie sekarang nyanyi lagu macam haramjadah , terus hilang minat guwa terhadap indie . tak semua lah, setengah2 band je aku pon tak paham lagu cemana yang depa ni cuba nak sampaikan . 
K-pop ? diam la hang . sorry, aku tak minat k-pop. tapi kalau big bang, Suju jadah apa lalu depan aku memang aku koma seminggu . kehkehkeh

ah sudah ! mari kita kembali ke tajuk utama .

alamak kecik, sila klik untuk enlargement

nampak tak, ok tuh status aku kat fb . kalau tak nampak jugak, rabun tahap super duper cam aku meh nak copy balik .

''Kalau niat nak study rajin2 pastu dapat keja bagus, dapat nama, dapat kecoh2 dekat orang kampung memang takkan berjaya lah ya . Niat mencari ilmu kerana Allah . Betoikan niat dulu okkk . Apa2 pon niat tuh sangat penting . Kalau niat kita baik, insyaAllah segalanya akan jadi baik . :D''

aku tak nafikan, semua orang berhak untuk bercakap apa saja . tapi gaya bercakap perlu lah disertai dgn rasa hormat dan kalau nak bagi orang terasa sangat2 pon  guna lah bahasa yang lebih halus . halus lagi senang nak meresap masuk dalam hati tau hahaha . tp aku kadang2 cakap main lepas ja weh . bukan tak penah dok ngutuk orang, ngumpat orang . haishhh jahatnya . Astaghfirullahalazimmmmmm .

aku penah jugak dengaq orang cakap dan aku pon ada jugak cakap ceni dekat orang . ''elerhh.. bajet baik la tuh padahal perangai cam hantu''
''cakap orang tak bertudung, dosa tak tutup aurat apa semua, dia pon bukan alim sangat'', '' nak nasihat orang macam la dia baikkkk sangat , blah la'' 

''orang buat belog, dia pon sibuk nak buat , dah la belog macam apa ja pon .''

okay, i admit semua yang orang cakap ni betoi2 belaka . takdak salah sikit pon .
tetapi, tidak boleh kah diantara kita semua berfikir dengan cara yang lebih terbuka ? berfikiran positif ?
ni bila orang buat apa2 semua nak kutuk, nak komen sampai sakit hati . bukan aku nak cakap takbuleh komen, tapi apabila komen yang depa bagi menyakitkan hati dan mendera jiwa, itu bukan komen yang baik . nak tegur pon kena ada cara dia oi . memang lah ikot hati sedapnya cakap pasal buruk orang . benda buruk ni la kita suka buat . tapi bila kita pikiaq balik , ya allah. . kita ni pon tak tera mana sangat , nak bandingkan buruk baik orang , takboleh la macam tu . sangat tidak profesional .

aku nih pon bukan nak serius sangat setakat nak komen sampai sakit hati dalam facebook, dalam Twito tuh . semua tuh duniawi je ! haha anggap ja ni macam contoh untuk aku sampaikan apa yang aku rasa ni . :')

tipu lah bila kita tak terasa hati bila orang cakap macam tuh kan , pedih cek oi . kita buat baik pon orang nak kata , buat jahat lagi lah, kena maki berbakui !
ambik lah semua benda yang jadi sebagai satu input yang positif untuk membentuk diri yang lebih baik , jadikan inspirasi . wahhh ! adelle ni cakap macam cikgu pulak . hehe taklah, ni semua aku dapat daripada bahan bacaan . tak salah kan berkongsi ? ^^

bersangka baik lah dengan orang, jangan terlalu awal menghakimi orang lain sedangkan blom tentu dia betoi, blom tentu dia salah . Kalau sungguh dia salah , takbuleh jugak ''wuuuu ! padan muka hang , tuh la bodo piang sangat'' suatu dulu aku penah mempunyai jiwa sebegini . now, jiwa sudah matang seiring usia . kehkehkeh . ini awesome !

sebenarnya, aku jugak tidak sebaik yang macam status aku tuh pon . banyak jugak la yang tak baik daripada yang baik kat diri aku ni . aku jugak masih perlu repair yang mana tak betoi kat diri aku sendiri . yeah you know, nobody perfect kan ?
kita cakap orang, kena kat kita balik . what goes around comes around .

lain orang, lain perangainya . yedak ?

bak kata Prof Dr Muhaya - jom audit diri ! celik mata reset minda .

have a nice day friends !

p/s ; kalau ada sesapa cakap aku buat entri ni macam bajet baguih, open table aa weh ! hahaha
xoxo

No comments:

Post a Comment