Sunday 24 June 2012

Keputusan antara hidup dan mati .

Assalamualaikum.

Setelah diperkenankan oleh ahli2 lembaga pengarah, jawatankuasa pusat, pemerintah2 utama negara akhirnyaaaaaa ! saya tetap akan memilih Bachelor of Accounting (Hons) di (. . . akan diberitahu kelak ) . heheh

sedikit mukadimah ~
sedaq tak sedaq kita kini sedang berada di bulan penuh rahmat, bulan penuh barakah iaitu bulan Syaaban . Masuk bulan syaaban ni bermakna makin dekat lah kita dengan bulan yang paling ditunggu oleh semua makhluk dilangit dan di bumi, bulan Ramadan Al-Mubarak . Ihya Ramadan :)) jangan ingat nak posa ja wey, ganti dah habih ka dak lagi ? aku punya ada seminggu lagi . huwarghhhhhh ! 

pada mulanya tahap keyakinan aku nak ambik akaun adalah berada di bawah tahap beku . sejuk ketaq kepala cek oi ! bangun pagi ja sibuk dok google tgk apa2 info yang buleh membantu aku study pasal akaun ni, yes pengetahuan aku pasal akaun ni ZERO . kalau ada pon pasal hutang je la , duit2 . alah. . duit2 ni orang gila pon reti . tapi masalahnya akaun ni bukan berkait pasal duit sahaja . cewahh bajet macam dah grad, padahal daftar pon dak lagi . pang sedaih !

keyboard jugak hampir retak akibat terlalu kerap menge-search nama student bakal U aku tu . at the end baru jumpa bakal senior yang boleh membantu tuh pon hampir nak putuih asa jugak la sebab tak jumpa, yang jumpa pon sombong . orang nak tanya je la, bukan nak buat apa  :@ . mekasih kakak2 yang bantu bagi maklumat, taip panjang lebaq punya nak bagi aku paham . Biaq jasa jadi kenangan kak nahh . Setelah mendengar penjelasan demi penjelasan daripada depa tu, semnagat aku kembali mekar . wahh jiwang ! ya, kembali semangat . tapi yang tu bukan bermakna aku tak dengaq cakap mak aku pulak, hisyy derhaka tau ? awai2 lagi aku dah tanya mak aku . dia pon okey, yang mana terbaik bg aku, tuh la keputusan mak aku . mummy , saranghaeyo ! 

setiap hari aktiviti aku ialah meng-google kampus aku nanti, asrama, infrasructure, priciples in account, principles in economy, principle in blablabla . serius wey, aku dah mula study buku2 aku time form 6 dulu . nasib baik lah buku teks, dgn nota2 still dalam simpanan lagi . cuma tuh la, buku akaun mana lah aku ada . dulu kan aku sanggup tukaq kelas sebab nak lari daripada akaun dan add math . tiba2 nahhh ! hambik kau. . 
mau tak teraboq . nak lari mana sangat. . jumpa jugak dengan musuh . tapi kali ni musuh akan menjadi sahabat baik . Insyaallah .

aku tau , aku bukan lah hebat dalam economy, terer apatah lagi . admit yang time form 6 aku careless, latihan economy aku malas nak buat . padan la result economy aku failed . T___T im stupido you know . lepas ni aku takmau buat perangai malas2 dah . takmau jadi bengong dah . serius ni, aku janji ! aku kan suka cabaran lasak2, anggap la akaun ni macam cabaran . kena struggle . :) wish me good luck guys . 
im not playing with my word . 

im getting so excited bila cerita pasal ni. better chiaw dulu takot terover pulak satgi . 

p/s; study kat mana pon sama, yang penting niat . doa, usaha dan tawakal . Good luck everyone !

good night !


No comments:

Post a Comment