Saturday 22 June 2013

Bagaimana menghadapi rasa perit dengan cara yang sangat 'cool'?

Assalamualaikum

hai! aku dah kat kl ni. start short sem. hokay, first week memang la layu lagi kan. aku pon macam tak bersemangat langsung. mood berterbangan. dalam kelas pon asek berangan. tengok klcc teringat tengok bas rapid teringat. haihh so aku stopkan aktiviti merayau ke tempat2 yang boleh mengimbau kenangan. hahahaahaha apahal macam bodo gila statement ni!

hm setelah menghadapi saat sukar sebelum ni, i made it everyone! i am me again!

sampai membawa diri ke Pahang sebab stress melampau. aku p sensorang kot hahaha. lepas ni nak p Johor lak ah. dah okay, semangat baru. dunia baru. yeah semua baru. dah rasa lain bila berhadapan dengan orang-orang yang tahu the story. depa kesiankan aku . jangan la kesiankan aku, nanti aku nanges cemanaaaaa. jangan okk. hurm :/

ramai berkata, baguslah ditinggalkan. ada lebih baik menanti. tak kurang jugak berkata, padan la mukaa. perangai tak elok mana orang nak. hahaha okay. tak salahkan sapa pon. biar lah, tengok diri sendiri sudah. orang yang melihat diri sendiri apabila terjadi sesuatu perkara ialah orang yang akan berjaya . see, aku dah berjaya lalui. sebab kalau tak diri kita ni yang salah, takkan la nak jadi semua tu kan.
berhentilah menyalahkan orang lain. apa yang kita buat, akarnya datang daripada diri sendiri, bukan orang lain pon.

terima kasih sahabat yang tak putus2 bagi semangat. yang suka buat lawak bila aku jerit, 'weyyyy aku sedih niii!' yang suka suruh aku tukar lagu bila aku layan jiwa. you guys rawks! yang selalu pesan suruh aku wake up, aku kuat, aku boleh. aku taktau nak cakap cemana. serius aku terharu dengan sokongan2 camtu.

Alhamdulillah, ketenangan sebenar datang bila kita bersujud pada Dia. Kekuatan dalaman tu tak dapat dekat mana2 selain dalam solat. Solat la bila susah atau senang. Sesiapa yang menjaga solat, nescaya Allah akan menjagamu. dalam apa jua keadaan, solat adalah perkara utama. nak lihat manusia bermasalah, lihat bila dia meninggalkan solat. selerakkkkkkk

ermmmmm, tu je kot. nanti update lagi okay.

bye

No comments:

Post a Comment