Tuesday 10 September 2013

tawar hati

Assalamualaikum

nak update gak la secebis dua perasaan yang berkecamuk di dalam jiwa ni. haha kecamuk sangat kan. .
weyyy, aku dah start sem baru. sem ni kannnnn. . subject semua membunuh, bila bukak student portal tengok list subjek terus aku, arghhhhhh! macam mana ni! terus aku mental sehari dua, sehari dua apa. . sampai berhari2 aku pkir kot. aku rasa macam nak berenti belajar, tapi baru sem tiga, kalau tak kena pelangkung dgn abah aku mesti kena shoot ngn mak aku. dua-dua power kot bab hentam menghentam orang ni. maka, aku kuatkan semangat. sem 3! mari kita fight!

minggu2 pertama ni biasalah, aku semak sikit. aku jadi pendiam, tanya sepatah jawab sepatah, lepas tu cepat touching. memang ni bukan aku la. memang bukan aku! aku yang dulu bukanlah yang sekarang, . (nyanyi macam Tegar) i keep wondering why my mum tak bubuh nama aku Tabah ke Kuat ke, kalau tak sekarang mesti aku dah makan duit royalti hasil album2 aku kahkahkah tak payah dah aku sebok menelaah buku2 akaun ni. cita-cita aku bukan nak jadi akauntan pon, dah tu kenapa aku sambung degree akaun ni ? haaaa. . aku nak jadi penasihat kewangan. ada gaya tak ?

semalam first class terus aku kena shoot dgn lecturer sebab aku duduk blah tepi, selalu aku dok tengah2, tergagap-gagap kot masa first class, dgn ramai budak2 yg tak pernah nampak muka. malu huwaaaaa

haa, what do you want to be in future ?
aaaa. . errr, haaaaaa.. i wanna be rich.
ohh wanna be rich ? so you will own your business by yourself la ?
haaa, yes. hmm aaa. . yes yes

kekekekek padahal aku merapu apa pon taktahu la. karang aku diam dia cakap aku ni takdak masa depan pulak, sampai tanya nak jadi apa pon tak tahu hala lagi.

aku main hentam je nak jadi kaya tu. apalah sangat jadi kaya kalau hati tak bahagia kan. . cukup lah sekadar aku mampu bergaji sendiri beli Kawasaki Ninja, beli dvd Kamen Rider tak payah mintak duit mak lagi. . tiap2 tgh bulan msg abah dgn penuh rasa takut nak mintak duit belanja. ingat senang ke nak mintak duit kat abah aku tu ? kat mak aku takyah cerita la susah dia, siap kena clarify setiap ringgit tu nak beli apa. puas gak ah nak kelentong. takkan la awal2 sem dah nak beli buku, kelas pon berselerak lagi.

oklah, rasa macam kemana hala dah aku punya rangka karangan ni..

last perenggan, tak kesah la orang nak cakap aku perasan lawa, poyo, bajet ke apa benda. serious talk, aku amalkan sikap profesional, kalau aku tak suka orang, aku takdaklah kurang hajau p cakap weyyy aku tak
suka hangla, jangan kacau aku boleh tak?. takla, cuma aku lebih suka ignore. . cakap salah, kalau tak cakap, suka hati lah nak assume apa pon. aku malas nak layan, malas nak bagi komitmen lebih sampai terbagi harapan, senang cakap, aku tak bersedia nak bercinta-cinta ni. serik, takut, trauma hekhekhek

tapi pernah la dapat ancaman drpd seorang awek orang ni, dia cakap jgn nak flirt around dengan pakwe dia la, apa kau takde lelaki lain ke nak cari ? memang mesej beliau tu agak menusuk hati, tapi aku malas nak layan perasaan lebih2. macam aku ni takda kerja lain nak caras pakwe ang tu. setelah membalas sedas dua tembakan padu ke hati beliau, aku terus block . kahkahkah dua-dua sakit padanlah muka.

bagi yang bercouple-couple tu, hargai lah orang tersayang yedak ? aku kesian kot tengok awek2 yang mana pakwe depa ni dok flirting dgn awek lain sdgkan si awek mati2 sangka pakwe setia ke hujung nyawa. aku pernah rasa, so aku tau lah sakitnya cemana. perempuan ni tengok je lembut, sekali depa ni mengamuk ? habis semua orang merecik tau dak. . haish

oklah, byee



No comments:

Post a Comment