Monday 30 December 2013

tulis blog

Assalamualaikum.

heh. takyah rindu aku dah sebab aku dah rajin sikit tulis blog. tengok baru semalam entri baru, hari ni ada lagi. tak rasa macam nak terajang aku eh ?

sepatutnya sekarang aku tengah menghafal nota-nota untuk exam aku besok. tapi kalau hang bukak laptop lepastu hafal nota, aku nak cakap hang menipu boleh tak ? ada orang terer multitasking, ada orang bebal macam aku memang tak terer langsung multitasking.

menulis bukanlah hobi aku sebenarnya, apatah lagi tulis blog. pegang pen pon aku dah rasa mengantuk. hobi aku? entahlah, aku jenis buat macam-macam. kalau aku rasa nak buat, aku buat. kalau aku rasa takmau buat, aku lebih suka baring main henpon, bukak google play, bukak instagram, bukak facebook segala macam social media di alam fana ni, sampai aku rasa erghhhhh! bosan. lepas tu aku ulang buat benda yang sama. yes, aku memang suka. dan aku jadikan hobi. buang masa ? memang. aku malas nak bantah.

disebabkan dari kecik mak aku dah beli buku untuk dibaca, sampai sekarang aku secara poyonya nak cakap, benda yang aku paling suka buat dalam hidup aku ialah M E M B A C A . paling poyo, aku suka baca buku berat2, politik, perang, senapang patah whtsoever hahaha. selain buku2 alternatif. ya, dulu aku lagi poyo baca novel cinta. lepastu aku meroyan kuat berangan nak rasa cinta macam dalam novel. padahal cinta like that never exist. gila apa buat benda yang tak realiti. gila. sejak aku sedar diri, aku siryes menentang keras novel cinta bagai nak mampus dan budaya kepop. da hel kepop. kepop dan novel cinta kalau boleh dihapuskan, gua join first line kalau ada orang nak buat demo. macam demo orang bantah harga barang naik esok kat Dataran. siryes.

sekarang bila aku masuk kedai buku, mph, kinokuniya, times, boarders apa jadah semua tu. kalau lalu dekat novel melayu, memang aku pejam mata rapat2. macam mana mereka boleh ada idea nak reka tajuk sebegitu ? lepas tu ada pulak orang ambik adapt jadi drama tv3 pukul 7. aku tak paham. siryes! alaa.. tv3 nama pon kan, bukan lu orang taktau perangai tv3. ke taktau lagi ? ah, malas nak cakap. p bukak Malaysian Insider, Malaysia Kini, Sinar Harian, apa semua.

sebab tu aku malas nak tulis blog ni haaaaa, dah merapu ke mana hala..

oklah bye




No comments:

Post a Comment