Saturday 11 August 2012

the past was never come back

Assalamualaikum.

Ramadhan yang penuh rahmat sedikit hari lagi akan pergi meninggalkan kita . persoalan ; adakah kita masih sempat untuk Ramadhan yang seterusnya ? Insyaallah

im coming home, im coming home . tell the world im coming home . well, kita dah nak raya ni weh. . tengok setiap orang prepare, wah wahhhh ! bestnya . aku ? hehe aku takdak pon baju raya . bukan nak mintak simpati ka apa, memang tahun ni aku takdak baju raya kalau ada pon lambat, time raya haji baru aku buat. bukan sebab financial problem sangat, aku just takmau nak membebankan my mummy . mak aku dah bagi banyak time nak study kat UBIS ni , so aku tak sampai hati nak mintak beli baju raya . so bagi mak aku beli kat muhammad dgn adik aku yang pompuan tu dah la kan. budak2 ni dia lain . persepsi raya aku berubah mengikut umur . dah besar ni dah pikir lain . okay enough, aku nak menangis pulak ni kenapa ? haha

selalunya bila ada masalah teruk2 baru aku teringat nak luahkan dekat blog kan, pergh macam nak lempang pipi sendiri . nak kata masalah sangat pon tak jugak, tapi ntah lah. . serabut kepala aku camni . taktau nak cakap dekat sapa , pakwe ? oh pakwe jugak mempunyai masalah sendiri . seorang makwe yang baik tidak akan membebankan pakwenya . ekekeke comel .

dulu kalau aku ada masalah or apa benda ah, aku boleh bantai gelak tak hengat, g lepak main game kat mall, g karok, semua benda lah aku buat . but now, bila mai ja masalah sikit aku dah gelabah . hati aku dah tak kuat . cepat  pulak aku nak menangis, nak balik alor setaq, takmau study . rasa down sangat2 . dan rasa apa yang aku dah buat semua tak kena, semua macam menyusahkan diri sendiri . aku rasa terukkkkkkk
dulu kalau kena maki, tahan air mata takmau bagi keluaq, jadi apa pon aku sedaya upaya takmau tunjukkan yang aku lemah dekat orang . aku bina kekuatan diri sendiri . sekarang dah lain, maybe sebab aku dah besar kot . orang sekeliling aku dah lain . budak2 bilik aku pakai baju reben2, kembang2, aku still dengan t shirt kebangsaan . tu ke sebabnya ? :P

hmmmmmmmmmmmmmmmmmm ;'(

baju dah rendam dari semalam tak berbasuh lagi, dok dalam bilik sorang2 . malas nak bangun g basuh . malasnyaaaaaaaaaaaaa . nak tidoq lagi, tapi kepala dah berpinau petanda nak migrain .

oklah oklah oklah . bubui ~


kita perlu semaangat untuk menghabiskan 4 tahun degreeeee ! yeah . hahaha
EH SELAMAT HARI RAYA YOU OLS . MAAF ZAHIR BATIN, KALAU  TERKASAR BAHASA, TERSAKETKAN HATI, TERMENGUMPAT, TERTOUCHING KIRA ZERO LAH YA ? HARAP LEBARAN KALI INI MEMBAWA BARAKAH .
*nyanyi lagu Maher Zain - Barakallah ramai2 haha

No comments:

Post a Comment