Thursday 8 November 2012

betullah manusia bukan sempurna. .

Assalamualaikum

i got a fever today, not going to the last class of this semester, rugi ? dan lebih rugi kalau aku g kelas just sebam muka kat meja layan kepala tengah high . dan buang masa juga di sini sekadar mencoretkan sebuah karya yang kurang berfaedah untuk tatapan bersama . oh pening ! g kelas lagi baik ke ?
actually nak cakap aku punya demam teruk tu tipu sgt la, kalau dah teruk mana mungkin aku menghadap blogspot ni ye. boleh la tahan, masih boleh bangun . nak tidoq pon boring sampai lenguh2 . so, takyah layan sangat . wake up and do some exercises !

dalam usia menginjak 21 tahun ni, aku rasa aku dah jumpa dengan bermacam-macam orang, mummy never lied to me . ada yang sekepala dengan kita, dan mestilah ada yang suka mengikut kepala mereka sendiri . kadang2 mahu melempang sekor2 yang buat perangai tak pikir hati orang dan suka membajet tu . serius, bukan takat lempang, aku rasa nak lenyek2 je . benci . Astaghfirullahalazimmmmmm~ bila pikir balik, untuk apa aku membenci manusia sebegitu, bukankah aku tahu mereka hanyalah seperti aku ? tidak sempurna, pengisian jiwa pon kurang mantap . lantas, aku sabarkan hati.. biarlah, aku tidak mahu hati aku berbintik hitam membenci manusia . merugikan diri.

dalam usia ini juga, ramai manusia sekeliling yang kurang senang dengan tindakan, perangai, tutur kata, dan segalanya yang aku buat . ada yang bermulut laser jet printer, main cakap je depan2 sampai aku sentap, tak kurang jugak yang mengutuk dibelakang . aku lebih rela taktau sapa yang mengutuk itu . biar juga. . penat mulut berhentilah mereka . yes people, i did wrong . masih belum matang dari segi pemikiran . masih keliru dengan arah tuju hidup . pokoknya, hidup tak tentu hala lagi ni . masih banyak salah yang aku buat dan belum diminta kemaafan dari mereka lagi . aku hanya berdoa agar Allah lembutkan hati mereka yang kurang senang dengan cara aku, tingkah laku supaya belajar menerima diri ini seperti mana aku menerima mereka . life is simple ! live your life !

kadang-kadang bila aku marah sorang2 tu, aku mula la nak cakap bukan-bukan, aku nak benci . bagi aku benci tu bukan boleh puaskan hati aku pon . tengah marah, mesti nak benci orang je kejanya kan ? sebab itulah bila aku sakit hati, aku akan sehabis jujur dengan orang . aku cakap segala benda yang menyesakkan dada aku. aku cuba kawal perasaaan, cuba kawal hati supaya bersabar, paling penting aku cuba kawal perangai panas baran aku yang tak sudah ni . Alhamdulillah, aku boleh lihat perubahan diri aku sekarang . :) tak tahu la sampai bila . Insyallah, sampai bila-bila

people dont even know you, they cant judge you . well guys, this is wrong . dalam hidup kita, orang sekeliling yang menilai kita . urusan pahala dosa itu adalah urusan yang atas sana dan manusia takboleh masuk campur. kita semua silap bila kita kata , 'eh kau tak kenal aku, jangan sedap2 hati nak judge aku okkk!' betulkan cara otak anda berfikir. kalau orang lain tak tegur kita, kat mana kita sekarang ? takkan berubah . sebab segala benda orang cakap tu semuanya kearah perubahan yang lebih baik . bukan teguran yang menjatuhkan ye . do not listen to negative :)

dalam entri ini juga, sebelum aku sibuk dengan urusan duniawi yang lain . Final exam is just around the corner gaiss! aku nak mintak maaf atas segala ketelanjuran kata, segala perli-memerli yang menyakitkan hati semua, yang mana buat semua yang baca tu terasa hati, kalau mana entri yang aku buat tu kena betul2 kat dahi ampa, satu je aku nak cakap . imma straight . kalau aku nak cakap something aku akan mention sapa dia . so, u dont have to touching2 ni ye kalau aku tak sebut nama . ishh terlaser lagi :P
maafkan saya, doakan kejayaan saya, doakan kebahagiaan hidup saya, doakan saya dimurahkan rezeki, dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat . saya juga mendoakan begitu kepada anda semuaaa !
**nak mintak maap terus letak saya kannnnnn haha**

study week starts tomorrowwww ! lets study ? no, lets sleep . yeah hahaha

byee :)







No comments:

Post a Comment