Saturday 28 July 2012

I love you, You love me .

Assalamualaikum.

wah wahh tajuk, geli2 ni nak kena penampaq ? haha , ingat nak taip entri ni besok tapi takot tak sempat, besok nak balik kl da . :( so kita taip hari ni saja lah . lebih praktikal kalau buat keja tak delay . sejak bila aku dapat hidayah tak suka bertangguh keja ni ?

ok tajuk tu mesti lah bercerita pasal love love jugak . ah tipu la kalau cakap tak suka love2 ni . aku pon suka wkwkwkwk gedik :') tapi entri dalam ni bukan nak cerita pasal love story between me and danial . segan la kan. . macam orang hadap pulak nak layan love story aku ni haha . so anggap la aku menyembunyikan perhubungan yang masih belom kukuh lagi . nanti dah betoi2 teguh, i'll get u all know ok ? dan kalau ada pon aku hanya memberi contoh sesuai dengan keadaan . tak rasa macam anoyying ke yang ni ?

bagi aku, love is about how can both of you terima pasangan masing2 . bukan terima hati, terima apa saja yang berkaitan dengan diri pasangan anda . tu bagi aku, orang lain pon ada pendapat sendiri yedok ? tak kira la pakwe/makwe you all gemok ke, kurus cekeding cam aku ke, exam selalu tak skor ke, naik kapcai ke, whatever it is kalau nak sebuah hubungan yang baik dan diberkati Allah swt, belajar lah erti bersyukur .

im sorry kalau entri ni mungkin tak sesuai, aku just nak sampaikan je pon . nak tolak boleh, nak terima pon boleh . aku pon baru nak build up a relationship dah nak entri bagai . memang macam pelik la kan. . pelik satu, tak menyempat lak satu . ha hambik kena kat aku !

masalah utama orang bercinta ni ialah selalu pikiaq, ishhh betol ke awak sayang saya ? or awak nak main2 ?
serius tak tipu, aku yang bangang ni g tanya danial camtu . then bila dia bagi jawapan, aku macam tak cukup yakin . nak yakin apa nya kan, ayat dia tu buat aku tergelak seminggu . then aku kurang yakin dekat cinta facebook ala najwa latif ni . setelah istikharah, akhirnyaa. . we are done . even cinta facebook risiko nak kecewa dan saket hati tu tinggi, aku pikiaq positif je la . dah aku yang nak, everthing happen aku la kena tanggung . saket tak saket terpaksa la kan . sebab tu la kalau bersedia nak bercinta, kita mestilah bersedia nak lepaskan dia suatu hari nanti . erkkkkk ! danial, i love you for a thousand years !

masalah kedua pulak ialah apabila anda diserang rasa cemburu teramat sangat hingga mengambil langkah untuk off handphone sebab merajuk . hahaha tu aku . 2 kali ganda bangang pangai cam dak bodo . sebenaqnya bukan jeles sebab apa sangat, saja la tu nak mengada ngada . takyah deny la kalau si pakwe makwe still contact dengan her/his ex .  dalam hati ada cam bara sebab jeles . jeles is not good kalau tidak dikawal ok . disebabkan aku takda ex dan tak penah ada, kalau ada pon ex time zaman jahiliah dulu , takyah  la nak kira jugak yang zaman tu . danial dikira untung la sebab tak perlu nak jeles2 bagai . manakala si danial pulak agak ramai ex(s)nya buat aku rasa macam pergh menyirap gak la . haha tapi bila dah lama2 aku dah boleh terima, sangka baik dan tawakal . now, hati dah kuat . bersangka baik dengan orang tu penting . lagi2 dengan pakwe sendiri ok ! praktik nak jadi isteri solehah dah boleh ni , mak mentua pon sayang .

masalah lain pulak ialah jangan suka memaksa pasangan . tambah2 yang baru nak mula cam aku ni, kalau baru je mula dah nak paksa nak tu, nak ni, tu tak boleh buat, ni tak boleh buat memang saket la makan dia . janda la lepas tu haha . selepas itu kalau dah rasa macam dah cukup kukuh hampa punya cinta, nak paksa ke nak lempang sorang sedaih ke, dah boleh buat sekarang . siap mintak akaun fb danial sebab nak stalk dia supaya jangan curang, nanti saya marah awak haha . ni kes mintak akaun password bagai ni semua punca nak gaduh je la . contoh, lepas mintak stalk sana stalk sini, baca benda yang tak sepatutnya mesti gaduh . eh macam aku je ? hahaha . aku diam2 je, malas nak kecoh sebab aku kan fleksibel . pasangan anda yang betol2 ikhlas dan bercinta kerana-Nya pasti dah paham, takyah terang lagi . itu semua cerita masa lalu, now he/she with you . tapi lain la kalau dia memang camtu, meraung la :P


awak, awak.. camana kalau pakwe saya ni jenis macam gedik, semua nak try even kita orang still together lagi ?

oh yang ni . hmmm, lelaki kalau dia dah matang dia takkan buat camtu . selalunya lelaki ni lebih bertindak ikot sifat semulajadi iaitu suka nak berkawan nak try that girl, those girl padahal dalam hati memang dia sayang kat awek dia ni . contoh paling kuat, mana pon awek yang dia try dalam hati dia mesti dia cakap ; nobody was like you . gila punya sweet . camana aku boleh tau perasaan sang jejaka ni wey ? hahaha reading get you closer dengan hati perasaan orang . contoh lain, secantik mana pon awek yang dia try, takkan sama pandangan dia terhadap awek sendiri . sebab tu la, kita tengok dalam majlis kawen ke, akad nikah ke, si isteri biasa2 je padahal si suami pergh cair . lelaki bukan pilih pompuan yang perfect nak buat soulmate, sebab lelaki ni ego dia tinggi . dia memang taknak awek dia lebih perfect . ego depa ni sangat tinggi ya kawan-kawan. . klcc pon boleh runtuh

camana pulak kalau i still love my ex ? and now dia dengan orang lain.

pergh boleh bayangkan dia punya pedih dalam hati . kalau aku pon, memang rasa makan 2 3 hari sebab sebak . haha . lagi2 kalau baru 2 minggu putus si pakwe/makwe dah update relationship dengan orang lain .  menusuk ke dasar hati, rasa cam kena panah pon ada gak kan ?
nak suruh chill pon tak leh lagi dah . melainkan bina kekuatan diri, sampai bila nak sedih ? trust me, your new crush lebih membahagiakan dari ex you all ni . Allah bukan kejam , Allah maha penyayang . :')

kenapa sampai sekarang saya still single ?

hoho sedih ah yang ni . kita serupa . honestly, i've been single start form 4 , 16 tahun now 20 tahun . 4 tahun kot , ilex je hang out dengan dak2 laki bajet macam pakwe sendiri haha padahal takdak org nak . then, aku kenal dgn danial . kenal tak lama tapi rasa cam ada kimia , so get on je lah . :')
maybe awak yang still single tu taknak bukak hati terima orang lain, nak hidup lagi dalam dunia yang sunyi sebagai lone ranger . still mengenang cinta lama yang tak kesampaian . guys tolong jangan  sekat kemahuan anda sebab masa lalu yang kecewa tu . mana tau sekali pancing dah terus kawen ke. . takkan tak heaven ?

ok lah, kadang2 aku sangat kagum tgk orang lain bercinta sampai bertahun2 . ilex2 je . dan kadang2 aku takot tengok orang bercinta bertahun2 lepas cmtu je . sapa2 pon takmau jadi cmtu . me too. . kalau boleh biaq lah kekal, kalau takdak rezeki sangat pon Allah masih bagi aku semangat nak kenal dgn orang lain .

happy reading ! kalau baca entri ni disarankan supaya bayangkan muka pakwe/makwe sendiri tau. .

No comments:

Post a Comment